srijeda, 1. lipnja 2016.

KAKO JE STUDIRATI ARHITEKTURU U LONDONU?

Ena na maturalnoj zabavi
Na ovo pitanje nam je odgovorila prošlogodišnja maturantica Ena Kegalj koju je intervjuirao naš Kristijan Podrug. Saznajte kakav je studentski život u Londonu i da li je naše srednjoškolsko obrazovanje bolje ili lošije od britanskog. 
 
Naša cijenjena škola i njeni entuzijastični profesori se zalažu za proširivanje vidika njihovim učenicima te im nastoje omogućiti što bolje daljnje obrazovanje nakon srednje škole. Tijekom nastavnog programa sudjelujemo u mnogobrojnim aktivnostima koje nam otvaraju vrata raznim mogućnostima školovanja u inozemstvu.
Ovaj put smo imali priliku porazgovarati s jednom od naših briljantnih bivših učenica, Enom Kegalj, i vidjeti kako je to otići u stranu zemlju i studirati na jednom od fakulteta u Engleskoj.

1. Za početak, kakav je život u Londonu kao student?
Život u Londonu je neobičan i nije za svakoga, pogotovo kad dolaziš iz jedne kompletno drukčije sredine. Troškovi života su nenormalno visoki, pogotovo za studente. Moram priznati da nisam baš oduševljena životom ovdje jer s obzirom da sunca nema baš nikad, često bude depresivno i dosadno, ali sve u svemu izdržljivo. Najbolji osjećaj je osjećaj iščekivanja praznika i dolaska u Split. 


2. Možeš li nam reći nešto više o tome kako je organiziran studij u Londonu?
Studij u Engleskoj je sasvim drukčije organiziran od naših fakulteta. Nema kolokvija i imaš samo jednu šansu pisanja određenog ispita. Arhitektura se uglavnom svodi na duge dane u studiju i crtanje ručno i u AutoCadu što sve vodi pripremanjem završnog portfolia kao glavnog faktora pri prolasku godine. Ocjene se kreću od A do F, tako da mi je trebalo malo vremena da se priviknem na takav sistem. Odlična stvar je što fakultet počinje sredinom 9. mjeseca i završava sredinom 5. tako da imamo mnogo slobodnih ljetnih dana. Zimski i proljetni praznici isto tako nisu loši jer imam puno prilika za sjesti na avion i doći bar na par tjedana doma u svoju atmosferu. 


3. Je li ti teško imati predavanja na jeziku koji nije hrvatski?
Iskreno, studiranje na engleskom me i nije toliko brinulo. Ipak, ima dosta nove terminologije koje ne znam ni na hrvatskom, pa tako ni na engleskom, ali se snalazim. Pisanje eseja mi nekako zasad najbolje ide, pa što se toga tiče sam zadovoljna. 


4. London je poznat kao multinacionalni i multikulturalni grad. Što ti se od različitih kultura i mentaliteta najviše svidjelo, a što te šokiralo ili iznenadilo?
Ono što mi se najviše sviđa u Londonu je raznovrsnost mjesta za izlaske i brojni festivali koji su povezani s umjetnošću. Očekivala sam malo bolje ljude i drukčiji način života nego onakav kakav sam doživjela. Koliko god sam oduševljena promjenom toliko me sve i šokira jer je ogromna razlika i treba se na to priviknuti, što ponekad i nije baš lako. 


5. Kakav je noćni život u usporedbi sa Splitom?
Noćni život je odličan, ali kad bih birala uvijek bi izabrala Split. Jednom kad se navikneš na svoje običaje, ostanu ti nekako na prvom mjestu. Odlično je izlaziti zajedno s ljudima sa svih krajeva svijeta, ali ipak nema do moje ekipe i ljetnih izlazaka u O’Hare. 


6. Koliko su značajne osnove i predznanje koje si stekla u našoj Gimnaziji?
Naša gimnazija mi je i pružila ovu priliku. Kad sam došla u 3. srednje bila sam potpuno razočarana prijašnjim iskustvom u staroj školi, ali prijateljstva koja sam tu stekla i način učenja uz najbolje profesore mi je omogućio da pokušam pomaknuti granice. Definitivno, najbolja donesena odluka i stvarno sam im zahvalna na tome. 


7. Koje znanje, koje si stekla iz srednje škole, ti najviše pomaže pri studiranju?
Svo znanje koje sam stekla u srednjoj školi mi pomaže jer ljudi ovdje nisu učeni kao što smo mi. Imaju par predmeta koje biraju sami u srednjoj školi i to je to, dok mi učimo o svemu pomalo. To mi je dosta poslužilo da se istaknem u nekim stvarima i jako mi je pomoglo u razumijevanju gradiva o kojem trenutno učim.


8. Što ti najviše nedostaje iz Hrvatske?
Najviše što mi nedostaje iz Hrvatske su prijatelji. Iako se čujem s njima svaki dan, nije isti osjećaj kao kad sam s njima na kavi ili kad izlazimo u grad. Nedostaje mi more, naš mentalitet, naš jezik. Uvijek sam se radovala odlasku u drugu državu kad upišem studij, ali tek onda kad odeš shvatiš koliko je dobro ono što u biti već imaš. Ovo je veliko iskustvo i zadovoljna sam svime, samo dom će uvijek biti dom i novi prijatelji nikad neće biti kao oni kod kuće. 


9. Je li studij ispunio tvoja očekivanja?
Da budem iskrena, nisam imala nikakva očekivanja, nisam ni znala što me čeka, ali sam sve u svemu jako zadovoljna s programom, učenjem i ocjenama zasada.


10. Što tvoje kolege u Engleskoj znaju o Hrvatskoj?
Većina ljudi na mom faksu i općenito ljudi u Engleskoj ne znaju gdje se nalazi Hrvatska, ali zato mi oni koji znaju zavide što dolazim iz prelijepe države, što me čini jako ponosnom. 

11. Što želis poručiti svojim kolegama koji ove godine maturiraju?
Što želim poručiti svojim kolegama koji ove godine maturiraju? Želim im uspjeh na maturi i da upišu ono što žele. Svi znamo koliko je to stresno razdoblje, ali ne sumnjam da će to njima biti problem.

Intervju: Kristijan Podrug

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.