To je rečenica koju sam čula za vrijeme jednog razgovora u razredu. 
Od kada traje i do kada će trajati fenomen zvan muškarci & nogomet? Glavni sponzori svih većih sportskih događaja redom su pivovare. U svojim reklamama one uglavnom vrbuju samo par excellence prototipove  Hrvata.
 Svi redom uspješni, muževni, poznati, šarmantni i, naravno, vole pivo i
 nogomet. Televizija mi kaže da je to normalno. Ovdje. U Hrvatskoj.
Kad
 je svojevremeno najpoznatiji europski nogometaš David Beckham prešao iz
 talijanskoga nogometnoga diva Milana u američki Los Angeles Galaxy, 
čovjek se slobodno mogao šetati američkim ulicama jer ga nitko nije 
prepoznavao. Kako to? Zato što tamo europski soccer nije
 u trendu. Znači li to da tamo ne žive muškarci? Pa kakva je to država?!
 E, ali – imaju i oni svoga muškarca. Američki prototip obavezno
 pohodi Super Bowl, američki sportski događaj broj jedan. Ako ne jedeš 
hamburger i ne piješ pivo i ne pratiš američki nogomet – nisi muškarac. 
E, sad – koji od ova dva nogometa je muževniji? Amerikanci kažu njihov, 
Europljani brane svoj, i nitko ne priznaje ovoga drugoga, drugačijega.
Kako sam se ja onda mogla zaljubiti (s obzirom da se i profesorice i profesori zaljubljuju!) u jednog muškarca koji nije velik ljubitelj piva, barem ne ovih komercijalnih pivovara, i više voli glazbu od sporta?  Pitanje je – je li problem u postavljenom kalupu, jer ne stanem u njega, ili obliku kalupa koji nije namijenjen za svakoga?!
U obranu hrvatskim korporacijskim pivovarama stajem jedino
 kad je u pitanju pravopis. Hvala im što ne propagiraju imenicu ženskoga
 roda - piva. Da kojim slučajem to rade, ni jedan pravopis ni rječnik ne
 bi bili relevantni pored jumbo plakata i onih iritantnih reklama koje 
prekidaju sve gledljivo na televiziji. Da smo na čisto, imenica pivo 
srednjega je  roda.
Eh, predrasudo, teška li si.
AUTOR: Marina Modrić 

 
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.