To je rečenica koju sam čula za vrijeme jednog razgovora u razredu.
Od kada traje i do kada će trajati fenomen zvan muškarci & nogomet? Glavni sponzori svih većih sportskih događaja redom su pivovare. U svojim reklamama one uglavnom vrbuju samo par excellence prototipove Hrvata.
Svi redom uspješni, muževni, poznati, šarmantni i, naravno, vole pivo i
nogomet. Televizija mi kaže da je to normalno. Ovdje. U Hrvatskoj.
Kad
je svojevremeno najpoznatiji europski nogometaš David Beckham prešao iz
talijanskoga nogometnoga diva Milana u američki Los Angeles Galaxy,
čovjek se slobodno mogao šetati američkim ulicama jer ga nitko nije
prepoznavao. Kako to? Zato što tamo europski soccer nije
u trendu. Znači li to da tamo ne žive muškarci? Pa kakva je to država?!
E, ali – imaju i oni svoga muškarca. Američki prototip obavezno
pohodi Super Bowl, američki sportski događaj broj jedan. Ako ne jedeš
hamburger i ne piješ pivo i ne pratiš američki nogomet – nisi muškarac.
E, sad – koji od ova dva nogometa je muževniji? Amerikanci kažu njihov,
Europljani brane svoj, i nitko ne priznaje ovoga drugoga, drugačijega.
Kako sam se ja onda mogla zaljubiti (s obzirom da se i profesorice i profesori zaljubljuju!) u jednog muškarca koji nije velik ljubitelj piva, barem ne ovih komercijalnih pivovara, i više voli glazbu od sporta? Pitanje je – je li problem u postavljenom kalupu, jer ne stanem u njega, ili obliku kalupa koji nije namijenjen za svakoga?!
U obranu hrvatskim korporacijskim pivovarama stajem jedino
kad je u pitanju pravopis. Hvala im što ne propagiraju imenicu ženskoga
roda - piva. Da kojim slučajem to rade, ni jedan pravopis ni rječnik ne
bi bili relevantni pored jumbo plakata i onih iritantnih reklama koje
prekidaju sve gledljivo na televiziji. Da smo na čisto, imenica pivo
srednjega je roda.
Eh, predrasudo, teška li si.
AUTOR: Marina Modrić
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.